در نشست خبری با رئیس اورژانس البرز مطرح شد؛

نفس های خسته آمبولانس های پیر البرز همچنان جان بیماران را نجات می دهد

نفس های خسته آمبولانس های پیر البرز همچنان جان بیماران را نجات می دهد
شناسه خبـر : ۱۱۴۸۲۰ دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳

آمبولانس های پیر البرز برای نجات جان بیماران در کوچه پس کوچه های شهر نفس نفس می‌زنند تا بتواند جان انسانی را از مخاطره برهانند. اما آیا برای استانی همچون البرز که از جمله کلانشهرهای بزرگ کشور محسوب می شود و دارای سرریز جمعیتی بالا و رشد جمعیت زیاد است استفاده از ناوگان فرسوده مجالی برای فعالان این عرصه در کمک به بیماران خواهد گذاشت چرا که بنا به گفته رئیس اورژانس البرز ۹۰ درصد آمبولانس های البرز فرسوده اند.

به گزارش شهروند البرز رئیس اورژانس استان البرز از فرسودگی ۹۰ درصد آمبولانس‌های استان البرز خبر داد.

 

 احمد مهدوی رئیس اورژانس استان البرز در نشست خبری که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۶ شهریور ماه امسال برای اولین بار در تقویم کشور به عنوان ر‌وز اورژانس نام گذاری شده است، اظهار داشت که این سازمان جزو اداراتی است که روزانه خدمات بسیاری در سطح استان به بيماران ارائه می دهد.

 

 

مهدوی با بیان اینکه تمام نیروهای اورژانس نیروهایی تحصیل کرده،دارای مدرک کارشناس به بالا هستند و دارای تحصیلات مرتبط و درمانی هستند، افزود: متاسفانه پرستاران این حوزه دیده نمی شوند و مطالبات این افراد زحمت کش بسیار ناچیز است.

 

رئیس اورژانس استان البرز با اظهار این مطلب که با توجه به اینکه در حوزه درمان روزانه ۱۵۰۰ تماس با اورژانس البرز گرفته می شود که ۳۰ درصد منتهی به ماموریت می شود، عنوان کرد: در اورژانس البرز روزانه حدود ۵۰۰ مورد ماموریت انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه استان ۷۹ پایگاه و حدود ۹۷واحد عملیات که شامل آمبولانس، موتور و بالگرد است بیان کرد: استان البرز دارای کمبود حدود ۳۰ پایگاه اورژانس است.

 

این مسوول با اشاره به این مطلب که در خصوص بهبود کیفیت در سال گذشته ۳۲۰ بازدید میدانی مورد انجام قرار گرفته تصریح کرد: ۳۳ مورد تسهیل در انجام زایمان موفق،۱۶۳ مورد احیای موفق ، ۹۱ درصد نیز رضایتمندی از جمله آمار بدست آمده از فعالیت های اورژانس البرز می‌توان برشمرد.

 

رییس اورژانس البرز با اشاره به نحوه نظر سنجی اورژانس البرز که به صورت سیستمی و پیامکی انجام می شود اظهار کرد: گیرندگان خدمات بعد از دریافت خدمات پیامک نظر سنجی برای آنها ارسال می شود و نظرات افراد در سیستم‌ به صورت اتوماتیک بعد از دریافت ثبت می شود .

 

مهدوی گفت: به زودی سرویس لوکیشن تماس به سامانه اورژانس البرز وصل می شود و انجام این امر در کمک رسانی سریع تر و تسهیل کمک به بیماران بسیار کارگشا خواهد بود که در صورت راه اندازی این سیستم که زیرساخت‌های آن در حال انجام است،  جزو معدود استان‌هایی خواهیم بود که از این سیستم برخوردار خواهد شد.

 

مهدوی با اشاره به این مطلب که با توجه به اینکه ارائه سرویس ناشنوایان در البرز انجام شده بیان کرد: انجام این سرویس کمک بزرگی به جامعه ناشنوایان و امدادرسانی به این افراد و خانواده هایشان در صورت نیاز خواهد بود.

 

رییس اورژانس البرز همچنین گفت :در ۲ سال گذشته ۱۴ پایگاه موتور لانس توسط خیرین و شورا و شهرداری ها افتتاح شده است.

 

وی با اشاره به فرسودگی آمبولانس‌ها در استان به عنوان یک معضل تصریح کرد: همانطور که قبلا اشاره شد بیش از ۹۰ درصد آمبولانس های استان البرز فرسوده است و اعتبارات لازم در این حوزه وجود ندارد و همچنین وجود تحریم های ظالمانه مانع از افزایش تعداد آمبولانس های تخصصی در سطح کشور شده است.

 

وی بیان کرد: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور شده که ۵۰ دستگاه آن بین استان ها توزیع شده که سهم استان البرز ۳ دستگاه بوده که در چند مرحله تحویل استان شده اما با توجه به جمعیت استان کافی به نظر  نمی رسد.

 

وی ادامه داد: در ارتباط با مزاحمت‌های تلفنی اورژانس شاهدفرهنگ سازی و کاهش نزولی آن در کل کشور هستیم که خوشبختانه با فرهنگسازی های انجام شده این‌امر محقق گردیده و اکنون از بین‌تماس ها به اورژانس تنها ۵ تا ۱۰ درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت های تلفنی بوده است.

 

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz